Services
Kontrolcentral
Den Jyske Kontrolcentral A/S er totalleverandør af kontrolcentralydelser til det danske sikkerhedsmarked. Med erfarne, professionelle vagtassistenter og moderne udstyr udbyder vi ydelser med høj grad af stabilitet og fleksibilitet.
Med fokus på sikkerhed og service
Vores kontrolcentral er bemandet med uddannede og erfarne vagtassistenter hele døgnet, året rundt. Det betyder, at der altid er nogen, der holder øje med alarmerne - uanset om kunderne er ude eller hjemme, har åbent eller lukket. Vores vagtassistenter sidder altid klar til at reagere på alarmerne og assistere kunderne i alt fra afmelding af alarmer til betjening af gænge alarmcentraler.
Vores fokus er at kombinere sikkerhed og service til en højere enhed. Dette sammenholdt med vores målsætning om at være førende indenfor det teknologiske område gør Den Jyske Kontrolcentral til en attraktiv partner på sikringsmarkedet.
Behov for øget tryghed
Behovet for optimal sikkerhed og drift bliver kun større og større i takt med den teknologiske udvikling. Derfor er det vores mission at tilbyde innovative og gennemprøvede løsninger, som sikrer både vores samarbejdspartneres og deres kunders tillid, tryghed og sikkerhed.
Stabilitet og fleksibilitet
Når vi snakker om sikkerhed, er stabilitet og fleksibilitet afgørende. Systemerne vi bruger i vores alarmbehandling, giver mulighed for fleksible, stabile og mangeartede løsninger - så vi kan altid finde én, der passer lige til dig og dine kunder.
Care
Vi hører det ofte. Der er travlt i den offentlige sektor. Nogle gange lidt for travlt. Derfor tilbyder Den Jyske Kontrolcentral en hostet care-løsning rettet direkte mod ældreplejen, hvor vi behandler nødkald fra borgerne.
Nødkaldene forbindes direkte til Den Jyske Kontrolcentral, som står for drift, opdateringer, udvikling og vedligehold af IT-infrastrukturen. Ydermere er telefonomkostningerne en del af denne løsning.
Få mere tid til at skabe tryghed
Med vores care-løsning risikerer borgerne ikke at vente forgæves på, at plejepersonalet besvarer nødkaldet. Vores erfarne og veltalende medarbejdere besvarer hurtigt og venligt borgerens nødkald. Vores medarbejdere er uddannede i krisehåndtering og beroliger borgerne, hvis uheldet skulle være ude. Det skaber tryghed blandt både plejepersonalet og borgerne.
Forvagt og bagvagt
Løsningen sættes op, således at Den Jyske Kontrolcentral enten fungerer som forvagt eller bagvagt for jeres nødkald. I forvagten visiteres nødkaldene og informationerne herfra videregives efter jeres ønske. Derved forstyrres plejepersonalet ikke, der i stedet kan fortsætte med at være nærværende, mens vi tager imod nødkaldende fra borgerne.
Bagvagtløsningen fungerer, således at vi besvarer nødkald i de tilfælde, hvor plejepersonalet ikke selv kan tage imod nødkaldet. Derved mister I aldrig et nødkald. Som bagvagt videregives informationerne om borgernes nødkald efter jeres ønske.
Vagt
Den Jyske Kontrolcentral tilbyder at være både installatørens og vægterens forlængede arm. Det betyder, at vi både koordinerer vagtudrykninger og laver kontrakter for installatørerne med vagtselskaberne.
Som installatør kan du få både kontrolcentralløsningen og vagtløsningen til dine kunder gennem os. Vi står ydermere for rapporteringen, som kan være både formel og individuel.
Vi er lokale og nationale
I forbindelse med alarmbehandlingen ved Den Jyske Kontrolcentral samarbejder vi med lokale og reginale vagtselskaber og er således landsdækkende. Det lokale samarbejde gør, at vægterne kender områderne særdeles godt og altid er i nærheden. Har du valgt en vagtløsning ved os, kan du derfor altid regne med, at det er den nærmeste ledige vagt, der sendes ved vagtudrykning.
Dispatch gør arbejdet nemmere for vægterne
Vi søger hele tiden at udvikle og effektivisere vores samarbejde med vagtselskaberne. Et af vores tiltag på dette område er konceptet dispatch. Med dispatch flytter vi kommunikationen med vægteren til en databaseret løsning, hvor vores vagtassistenter sender udrykningen direkte til vægteren via en PDA.
Dispatchløsningen giver ydermere vagtselskaberne mulighed for at foretage den daglige administration og udtage statistik gennem vores WEB-løsning, VagtWEB. Den Jyske Kontrolcentral er desuden medejer af flere vagtselskaber.
Videoovervågning
Udover at forhindre selve tyveriet, kan en alarm med videoovervågning spare virksomheder for en masse bøvl. Ofte er den del, der bringer størst ærgelse, ødelagte vinduer, væltet inventar, manglende varer på hylderne samt regn eller sne, der står ind ad det knuste vindue.
På Den Jyske Kontrolcentral har vi installeret en række af de mest gængse systemer til håndtering af videoovervågning, så du kan tilbyde dine kunder større tryghed. Vores erfaring er, at den optimale sikringsløsning er videoovervågning integreret med et alarmanlæg.
Proaktiv videoovervågning
Med proaktiv videoovervågning og intelligent videoanalyse kan videoovervågning anvendes til aktiv forebyggelse af kriminalitet. Kameraerne detekterer ulovlig indtrængen og vores vagtassistenter reagerer med det samme. Samtidig kan vagtassistenterne via en talevarslingsløsning henvende sig til de ubudne gæster på stedet. Og det har en effekt. Når kameraet snakker til de ubudne gæster, tager de fleste benene på nakken.
Proaktiv videoovervågning kan også anvendes til overvågning af tekniske installationer. Ved at kombinere videoovervågning med tovejskommunikation kan vores vagtassistenter kommunikere med personalet på stedet og eventuelt genstarte det tekniske anlæg.
Videopartnerløsning
Den Jyske Kontrolcentral tilbyder en videopartnerløsning, hvor video og alarmanlægget ved kunderne kobles sammen til en samlet løsning i vores alarmsoftware, Interview. Når der aktiveres en zone på alarmanlægget, kalder Interview op til videoovervågningen på stedet, og viser de kameraer, der er konfigureret til zonen. Derved får vores vagtassistenter det bedste udgangspunkt for en effektiv og hurtig alarmbehandling.
Video og GDPR
Du har sikkert hørt om det længe, men vidste du, at GDPR vedrører alle ejere af videoovervågning? Alle har ifølge persondataforordningen ret til at blive glemt og få udleveret materiale, hvis de fx er blevet filmet af overvågningskameraet på tankstationen. Som en helt ny service tilbyder vi anonymisering af dette videomateriale.
Ønsker en kunde at få udleveret videomaterialet, er det nødvendigt først at anonymisere alle andre på samme optagelse, da de også har krav på at blive glemt. Derfor renser og anonymiserer vi optagelserne og sikrer, at alle GDPR-krav efterleves.
Elevatoralarmer
Hvis du har prøvet at sidde fast i en elevator, er det måske en af vores vagtassistenter, du har snakket med under nødkaldet. Den Jyske Kontrolcentral tilbyder nemlig overvågning og behandling af elevatoralarmer.
Er der brug for hjælp i elevatoren?
Skulle uheldet være ude og elevatoren sætter sig fast, vil vores trænede vagtassistenter først og fremmest berolige de fastsiddende og efterfølgende forsøge at genstarte elevatoren. Er et ikke muligt at genstarte elevatoren i samarbejde med den fastsiddende, tilkalder vi straks servicepersonale eller en tekniker, så de fastsiddende hurtigst muligt kan komme fri. Vi fortsætter med at berolige de fastsiddende, indtil de er ude af elevatoren igen.
Tekniske fejl
Alle tekniske meddelelser og fejl fra elevatoren videreformidles til elevatorfirmaet, som via forskellige webløsninger kan danne sig et overblik over hændelserne og deres status.
Mobil tryghed
Med mobil tryghed tilbyder vi flere forskellige former for GPS-overvågning, der er direkte opkoblet til kontrolcentralen. Derved kan vores erfarne vagtassistenter hurtigt reagere på både overfaldsalarmer og Geo Fence alarmer, som er blandt vores udbud af GPS-overvågning.
Geo Fence alarm
En Geo Fence alarm ses blandt andet på dyre biler og dyrt maskineri. Bevæger køretøjet eller maskinen sig uden at være tændt, udløses alarmen og vores personale reagerer straks. Geo Fence teknologien gør, at vagtassistenterne kan følge køretøjet eller maskinens færden, når alarmen går.
Overfaldsalarm
Som installatør kan du tilbyde dine kunder den ultimative tryghedsfølelse i hverdagen med personlige overfaldsalarmer, der har direkte opkobling til kontrolcentralen. Kontrolcentralen får øjeblikkelig besked, så snart overfaldsalarmen udløses. Vores erfarne vagtassistenter lytter med, når overfaldsalarmen udløses, og reagerer straks efter et forudbestemt reaktionsmønster og tilkalder politiet, om nødvendigt.
Kundehus
Vi servicerer 24/7/365
I Kundehuset sidder vores medarbejdere klar døgnet rundt til at besvare dine kunders kald. Vi udøver teknisk support, agerer vagttelefon, tilbyder personlig telefonpasning af ind- og udgående opkald og meget mere. Fælles for alle opkald er, at de bliver besvaret i vores kunders navn.
Det er vores speciale at håndtere service- og vagttelefoner for mange forskellige brancher. Igennem en forud aftalt forholdsordre bliver opkaldet visiteret og videreformidlet til relevante kontaktpersoner i din virksomhed.
Vi tager hånd om dine kunder
Vi lægger stor vægt på tilgængelighed og tilbyder løsninger med et højt servicemål for besvarelsestider, så dine kunder ikke skal vente på at telefonen besvares. Samtidig tilbyder vi mange forskellige rapporteringsmuligheder, således at opkaldene registreres og kan efterbehandles.
Vores medarbejdere er dedikerede og fokuserer på at yde den mest optimale kundeservice på dine vegne. Medarbejderne uddannes løbende, så de altid er klædt fagligt på til at løse opgaverne på tilfredsstillende vis. Læs mere om Kundehus
her.
Det siger de om os
En samlet kontrolcentralløsning for kommunens bygninger ved Den Jyske Kontrolcentral har været en stor gevinst i hverdagen. Vi har tilpasset vores set-up, så det stort set kun er verificerede alarmer, vi rykker ud til, da alle alarmer screenes for brugerfejl og tilkoblingsfejl. Det har reduceret antallet af udkald med knap 50 procent, og har sparet os 35-40 procent af de årlige driftsomkostninger. Samlet set har vi fået mere kvalitet, hurtigere responstid og færre udgifter.
Vi har gennem de sidste 14 år samarbejdet med Den Jyske Kontrolcentral – og vi har ikke fortrudt det én eneste dag. Gennem fleksibilitet, åbenhed og udvikling imødekommes vores behov på yderst professionel vis. Den Jyske Kontrolcentral lytter til os, efterkommer vores ønsker og løser vores problemer. Vi er meget tilfredse og glade for samarbejdet.
Samarbejdet med Den Jyske Kontrolcentral er meget professionelt og fungerer rigtig godt. Medarbejderne er venlige, tålmodige og servicemindede over for både vores kunder og vores montører. Ud over professionalismen i behandlingen af vores kunder, er vi særligt glade for webløsningen, ServiceWEB, da den sparer os for tid og gør vores hverdag nemmere.
Vi har igennem 19 år benyttet DJK som primær kontrolcentral til vores tyverialarmer. DJK er altid klar på den nyeste teknik og holder sig konstant i front med hensyn til det tekniske. Man kan kigge rundt, men ingen arbejder så innovativt og visionært som DJK. Derfor er vi meget glade ved forsat at kunne anbefale DJK som en solid samarbejdspartner, der også byder på andre tjenester, som bestemt også løses flot.
Kundehus
Vi tager hånd om dine kunder
I Kundehuset sidder vi klar døgnet rundt til at besvare dine kunders kald. Dine kunder får en hurtig og venlig service. Til gengæld får du mere tid til at tage dig af alt det, du kan.
Har du behov for et fast team, en receptionist eller telefonpasning på hverdage? Så har vi et stærkt samarbejde med vores søsterselskab, Flexkapacitet som i mere end 32 år har leveret kundevendte løsninger i et multi-kunde-miljø. De leverer løsninger fra telefonpasning til receptionist, kundeservice og ordrehåndtering. Nogle gange som buffer for eksisterende medarbejdere, men også som fuld outsourcing.